Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Κασέτα..

Η κασέτα οπίσθιων γραναζιών είναι συχνά ένα εξάρτημα από το οποίο οι κατασκευαστές ποδηλάτων γλυτώνουν αρκετά χρήματα. 
Ακόμη και αν το καινούργιο σας ποδήλατο έρχεται ντυμένο με ακριβό εξοπλισμό (π.χ. μια σειρά εξαρτημάτων XTR ή Dura Ace), μην εκπλαγείτε αν ανακαλύψετε πως η κασέτα του ανήκει σε μια ελαφρώς εώς αρκετά υποδέεστερη σειρά (π.χ. LX ή 105)
Λίγοι αγοραστές κοιτάζουν τι κασέτα φοράει ένα ποδήλατο, άρα και οι κατασκευαστές επιλέγουν να υποβαθμίσουν το συγκεκριμένο εξάρτημα.
Πως την πάθατε έτσι;;; Μάλλον επειδή "τυφλωθήκατε" από εκείνον τον -φθηνής σειράς- επώνυμο λαιμό, ή τα "ανατομικά" χερούλια.
Ρίξτε μια ματιά στην πίσω πλευρά της κασέτας σας: Εκτός από βρωμιά, τι άλλο βλέπετε; Μήπως πολύ σίδερο; Στις μεσαίες και χαμηλές σειρές εξαρτημάτων, το κάθε γρανάζι είναι φτιαγμένο εξ' ολοκλήρου από χρομιωμένο ατσάλι. 
Σε ανώτερες σειρές (π.χ. Deore XTUltegra), υπάρχει ένας αλουμινένιος φορέας για τα μεγαλύτερα γρανάζια. Πέρα από την "cool" εμφάνισή του, ο φορέας αυτός αντικαθιστά αρκετό ατσάλι και ελαφραίνει την κασέτα κατά 100-150 γραμμάρια!
Στις κορυφαίες σειρές που προορίζονται για αγώνες, η χρήση τιτανίου στα μεγαλύτερα γρανάζια και αλουμινίου στην ασφάλεια (lockring) της κασέτας, ρίχνουν το βάρος 30-50gr πιο κάτω, αλλά εκτοξεύουν την τιμή στα ύψη (περίπου 150-200% επάνω!).
Αν θα μου επιτρέπατε να σας δώσω μια συμβουλή πάνω στο θέμα της κασέτας, αυτή θα ήταν να επενδύσετε οπωσδήποτε σε κάποια που να έχει αλουμινένιο φορέα γραναζιών, αλλά να μην ξοδέψετε άσκοπα χρήματα για μία από τις "κορυφαίες" -με τη διαφορά χρημάτων, μπορείτε άνετα να αγοράσετε ένα καλό ζευγάρι ελαστικά και να χάσετε πολύ περισσότερο βάρος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου