Ή αλλίως, αντιπαράθεση "Σαμπρέλα - Ασαμπρέλωτο".
Το δεύτερο δίλημμα μετά από το V-Brake vs. Disc αφορά την επιλογή του τύπου ελάστικού που θέλουμε να βάλουμε στο ποδήλατο μας και αφορά κυρίως ποδηλάτες που δεν θέλουν να "μείνουν" από φούιτ και συνάμα να ελαφρύνουν το ποδήλατο τους.
Είναι όμως το tubeless πανάκεια ή η κλασσική σαμπρέλα θα επαληθεύσει το ρητό "Simple is Better";
Tubeless
Για αρχή τι είναι το tubeless ελαστικό;
Το υγρό αυτό μπορεί να τοποθετηθεί και σε λάστιχα με σαμπρέλα.
Τα tubeless λάστιχα έχουν αρκετά πλεονεκτήματα όπως ότι είναι ελαφρύτερα περίπου μισό κιλό (και οι δύο τροχοί), κατά συνέπεια να είναι ποιο άνετο στην οδήγηση του. Πλεονέκτημα όμως που αποσβένεται σχετικά με την προσθήκη των υγρών, δεν σκάνε άμεσα (εφ' όσον είναι καλοσυντηρημένα και έχει "γόμα").
Τα tubeless λάστιχα έχουν αρκετά πλεονεκτήματα όπως ότι είναι ελαφρύτερα περίπου μισό κιλό (και οι δύο τροχοί), κατά συνέπεια να είναι ποιο άνετο στην οδήγηση του. Πλεονέκτημα όμως που αποσβένεται σχετικά με την προσθήκη των υγρών, δεν σκάνε άμεσα (εφ' όσον είναι καλοσυντηρημένα και έχει "γόμα").
Το κυριότερο όμως ατού τους είναι ότι οι προδιαγραφές τους είναι για χαμηλότερη πίεση αέρα απ' ότι τα αντίστοιχά με την σαμπρέλα, όπου κερδίζουν κατά κράτος στο θέμα πρόσφυσης στις ίδιες πάντα διαστάσεις, κυρίως σε μέρη με πέτρες και βράχια.
Στα ποδήλατα δρόμου (road bikes) δίνουν την αίσθηση καλύτερου πατήματος
και σταθερότητας σε μεγάλες ταχύτητες λόγω μείωσης της περιστρεφόμενης
μάζας.
Σε περίπτωση που βγει το λάστιχο (το πιθανότερο λόγω πλαγίου
χτυπήματος) από τον τροχό, υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί σαμπρέλα και να
συνεχίσετε την πορεία σας.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα τους είναι η τοποθέτηση και στην συντήρηση τους. Σχεδόν δεν συγχωρεί τσαπατσουλιές και αν δεν γίνει ορθά, θα υπάρχει πρόβλημα στην κύλιση. Επίσης χρειάζονται συχνά πλύσιμο με νερό και σαπούνι και αραιότερα (ανά 2-3 μήνες ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία) με το ειδικό υγρό σφράγισης.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα τους είναι η τοποθέτηση και στην συντήρηση τους. Σχεδόν δεν συγχωρεί τσαπατσουλιές και αν δεν γίνει ορθά, θα υπάρχει πρόβλημα στην κύλιση. Επίσης χρειάζονται συχνά πλύσιμο με νερό και σαπούνι και αραιότερα (ανά 2-3 μήνες ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία) με το ειδικό υγρό σφράγισης.
Επίσης η γκάμα των ελαστικών είναι περιορισμένη σε σχέση με τα κλασσικά (ελαστικά), περισσότερο στα
ποδήλατα δρόμου και όχι πλέον στα ΜΤΒ. Και κυρίως
λόγω αυτού του περιορισμόυ οι τιμές είναι υψηλότερες.
Inner Tube (Chambre à air, σαμπρέλα, αεροθάλαμος).
Inner Tube (Chambre à air, σαμπρέλα, αεροθάλαμος).
Ίσως αντιμετωπίσετε πρόβλημα με παλαιά “κουρσάκια” 27” και MTB 27,5” και 29er.
Έχει εύκολη τοποθέτηση και συγχωρεί μικρά λάθη.
“Μπαλώνεται” επίσης εύκολα με δύο τρόπους, είτε με την κλασσική κόλα και το μαύρο μπάλωμα, είτε με αυτοκόλλητο και επίσης μπορεί να τοποθετηθούν υγρά προστασίας από μικρές τρύπες που τυχών θα δημιουργηθούν.
Το υπέρ των υγρών στην σαμπρέλα είναι τα ίδια με των tubless (σώζει από γυαλιά, τριβόλια κτλ), με το μειονέκτημα όμως ότι χρειάζεται αντικατάσταση η σαμπρέλα κάθε 6 μήνες περίπου.
Γενικότερα, ο κλασσικός τροχός με σαμπρέλα είναι ότι χρειάζεται ένας μέσος ποδηλάτης που δεν ψάχνεται για να μειώσει το βάρος του ποδηλάτου του κατά 250 γραμμάρια, να έχει την τελευταία τεχνολογία πάνω στο ποδήλατο του, παρά μόνο θέλει να απολαύσει την βόλτα του ή ακόμη και να τρέξει σε ερασιτεχνικούς αγώνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου