Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Συμβουλές για να μην φαίνεστε "νεούδια"

 Οι "κά(ν)γκουρες" είναι μία συνομοταξία όπου κατέχει εξέχουσα θέση στον κόσμο.
 Στην ποδηλατική κοινωνία, και ιδιαιτέρως σε OPEN ποδηλατικούς αγώνες,  εξέχουσα θέση έχουν αυτοί που επειδή διαθέτουν το "πακέτο" χρημάτων για αγορά ποδηλάτου και εξοπλισμού θα γίνουν οι Over the Top, μόνο που παραλείπουν μερικά πράγματα και γίνονται αντικείμενο γέλωτα είτε για παλιούς, είτε για τους έμπειρους ποδηλάτες.

Ακολουθούν μερικές "συμβουλές" (σε πολλά-πολλά-πολλά εισαγωγικά) για να αποφύγετε τα παραπάνω.

  • Αποφεύγετε να φοράτε στολές από επαγγελματικές ομάδες.
 Δεν σημαίνει φορώντας την στολή της Team Sky ή της Euskaltel - Euskadi θα γίνετε και super-duper επαγγελματίες ποδηλάτες. Προτιμότερο είναι να φορέσετε ομάδας που έχει αποσυρθεί αρκετό καιρό (πχ της Castorama ή της Carrera), ειδάλλως μία ποιοτική στολή είναι το καλύτερο που θα μπορέσετε να κάνετε για το σώμα σας.

  • Αγοράστε κράνος που σας κάνει και είναι για τον σκοπό που θα το χρησιμοποιήσετε.
Ένα κράνος "σταγόνα" ή "full face" για να κυκλοφορείτε μέσα στην πόλη δεν είναι και το καλύτερο. Φροντίστε να είναι στο μέγεθος σας, ελαφρύ, δροσερό αν διαθέτει gel αντί για βαμβάκια εκεί που ακουμπάει το κεφάλι θα είναι ακόμα καλύτερα.

  • Ποδηλατικά ρούχα που να σας κάνουν.
Ως "κά(ν)γκουρες" έχετε την τάση να φοράτε ρούχα ένα με δύο νούμερα μεγαλύτερα από το κανονικό σας. Στην ποδηλασία αποδεκτό είναι το νούμερο που σου είναι κολλητό. Και ας  φαίνεται το μπυρόκοιλο. Ευκαιρία το χάσεις. 
 Mεγαλύτερες μπλούζες έχουν το "δικαίωμα" να φοράνε οι Downhillάδες. Και για έναν και μόνο λόγο. Κάτω από την μπλούζα κρύβεται η προστασία της ζωής τους. Θώρακες, αυχένες, jackets κ.ο.κ. Στην ουσία εφαρμοστά είναι και αυτών.
  Στο θέμα μας τώρα, η φανέλα και η βερμούδα πρέπει να είναι κολλητές  για λόγους αεροδυναμικής. Φαντάζεστε να πηγαίνετε σε ανηφόρα με 10% κλίση, να φυσάει κόντρα αέρας και να έχετε και την μπλούζα σας να πηγαίνει σαν φουρό; Όποτε αν φορέσετε στολή, να είναι εφαρμοστή.

  • Ξύρισμα ποδιών.
 Στους αθλητές επιτρέπεται ή καλύτερα επιβάλλεται. Υπάρχει το το "φαινόμενο Velcro", όπου σε ενδεχόμενη πτώση οι τρίχες των ποδιών σου θα μαζέψουν τα πάντα. Τσαλιά, κλαδιά, ίσως και αρκούδια.

  • "Τατουάζ" στα πόδια και γνωστά ως "rookie marks".
 Συνήθως συναντούνται στο δεξί πόδι και δημιουργούνται από την αλυσίδα που έρχεται σε επαφή με το πόδι. Υπάρχουν αναφορές ότι τέτοιου είδους "τατουάζ" έχουν γίνει και στ' αριστερά πόδια, δίχως κανείς να έχει καταλάβει πως έχουν δημιουργηθεί.
 Μία καθαρή και λειτουργική αλυσίδα δεν έχει επάνω της λάδια και μαυρίλες, όπως και ένας έμπειρος ποδηλάτης αποφεύγει την επαφή του με αυτήν επειδή η στάση του ποδιού του είναι σωστή, έχει πατήσει ορθά στο έδαφος και δεν έχει "ξεκουμπώσει" προς την εσωτερική μεριά.
 Περιττό είναι να αναφερθεί με τον καθαρισμό της αλυσίδας πρέπει να γίνει καθαρισμός των γραναζιών και της δισκομανβέλας.

  • Διαλέξτε σωστά αξεσουάρ
 Κυκλοφορούν ποδηλάτες όπου έχουν πάνω τους περισσότερα αξεσουάρ απ' ότι έχει ένα θαυματουργό εικόνισμα σε τάματα. Καμπανάκι για κοντά, κόρνα για μακριά, ψαράκια, χελωνάκια, Μικυμάουδες, Κοντέρ, GPS, MP3 με ηχοσύστημα, καθρέπτες, παλμογράφοι, 3 παγουροθήκες, 2 τσαντάκια, λαμπάκια στον σκελετό, λαμπάκια στις ρόδες, λαμπάκια στα κέντρα, λαμπάκια στα χριστουγεννιάτικα δέντρα, λες και πάνε οι U2 περιοδεία ένα πράγμα..
Κανόνας: Όσο πιο ελαφριά είναι τα κινούμενα μέρη, τόσο ποιο εύκολο γίνεται το ποδήλατο στην οδήγηση. Και το τιμόνι, όπου τοποθετούνται τα περισσότερα, είναι ένα από αυτά.
Ένα κοντέρ, ένα τσαντάκι με τα απαραίτητα, μία ή δύο παγουροθήκη/ες (ανάλογα με τις ανάγκες σας) είναι αρκετά.
    • ΜP3 δεν το χρειάζεστε. Να βγαίνετε με παρέα.
    • GPS επίσης. Ας χαθείτε. Θα βρείτε τον δρόμο κάποια στιγμή να γυρίσετε πίσω.
    • Καθρέπτης; Τι να δεις από αυτόν; Αν έρχεται αμάξι να σε χτυπήσει; Πρώτον δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις και δεύτερον, να είσαι σίγουρος ότι δεν θέλεις να ζήσεις τις τελευταίες σου στιγμές μέσα στον τρόμο.
    • Αν θέλεις ν' αλλάξεις πορεία (και να μην θέλεις ΠΡΕΠΕΙ να το κάνεις), γυρίζεις το κεφάλι, βλέπεις και αλλάζεις αν δεν έρχεται κάτι.
    • Ότι οθόνη υπάρχει στο τιμόνι αποσπά την προσοχή και μερικές φορές με βίαια αποτελέσματα.
    • Δεν χρειάζεσαι παραπάνω από 4-5 πράγματα που έχουμε αναφέρει στα "Εργαλεία για τον δρόμο".
    • Το υδροδοχείο πλάτης δεν σου χρειάζεται σε βόλτες στην πόλη ακόμη και σε αγώνες δρόμου. Νερό βρίσκεις πολύ εύκολα και αν οι απαιτήσεις δεν είναι τεράστιες, όσο είναι πχ σε αγώνες ή γρήγορες βόλτες στο βουνό, το πολύ δύο υδροδοχεία υπερκαλύπτουν τις ανάγκες ενός μέσου ποδηλάτη.
    • Στους αγώνες, λόγω υπερβάλλοντα ζήλου, αγνωμοσύνης ή και υπερεκτίμησης εαυτού και θέλοντας να "ελαφρύνουν" το ποδήλατο, πολλοί δεν παίρνουν μαζί τους καθόλου νερό στηριζόμενοι στις υδροδοσίες αλλά αν τύχει "στραβή" θα οδηγήσει σε μερική αφυδάτωση.

  • Βγάλτε το πλαστικό της πίσω ρόδας (γνωστό και ως "Dork Disk".
  Κόψτε το ή πηγαίνετε σ' ένα ποδηλατάδικο να το βγάλουν. Το πλαστικό αυτό υπάρχει για να αποφεύγεται η εκτροπή της αλυσίδας από τον τελευταίο μεγάλο δίσκο προς τις ακτίνες και να τις στραβώσει ή ακόμη και να τις σπάσει. Αυτή η εκτροπή είναι αποτέλεσμα κακής ρύθμισης των ταχυτήτων (το πως γίνεται η ρύθμιση θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο).
 Και το μπροστινό επίσης, όπου αποτρέπει τον εκτροχιασμό από την δισκομανιβέλα. Φορέστε "πιαστράκια" αν φοράτε μακρύ παντελόνι για να μην καταστρέψετε το μπατζάκι.
 Τα ανακλαστικά που υπάρχουν στις ρόδες ο ΚΟΚ σας επιβάλλει να τα έχετε επάνω όταν δεν συμμετέχετε σε αγώνες.

  • Αν έχεις "κουμπωτά" πετάλια, εξασκήσου.
  Ότι χειρότερο για έναν ποδηλάτη είναι να έχεις πτώση σε λίγα ή μηδενικά χιλιόμετρα. Πόσο μάλλον επειδή δεν "ξεκούμπωσε" το πετάλι. Η λύση σε αυτό είναι η ορθή ρύθμιση και η εξάσκηση.
  Πρώτο μέλημα είναι να βρεις το σημείο όπου σε βολεύει για να ξεκουμπώνει το παπούτσι από το πετάλι. Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας όπου γίνεται αυτό, όπου τον βολεύει τον καθένα. Στους αρχάριους η ρύθμιση γίνεται συνήθως πολύ χαλαρά για να συνηθίσει και έπειτα όσο περνάει ο καιρός το ρυθμίζει ο καθένας μόνος του.

  • Οδηγίες "ποδηλατικής" συμπεριφοράς
 Όπως κάθε κοινωνία ρεαλιστική ή ηλεκτρονική έχει κάποιους άγραφους κανόνες συμπεριφοράς (etiquette & netiquette αντίστοιχα). Έτσι υπάρχουν και στο ποδήλατο. Δεν τους έγραψε κανείς επίσημος φορέας αλλά η κοινή πολιτισμένη λογική.... Θα αναρτηθούν αργότερα (ίσως και πολύ αργότερα....)


 To παραπάνω κείμενο είναι προϊόν περισσότερο επιχειρηματολογημένης μυθοπλασίας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου